Home » Evaluatie van zelfregulerend leren: de ZRL-toolbox

Evaluatie van zelfregulerend leren: de ZRL-toolbox

Evaluatiemateriaal

Evaluatie van zelfregulerend leren: de ZRL-toolbox

    Info

    Wat?
    Concrete tools waarmee leraren het zelfregulerend leren (ZRL) van hun leerlingen in kaart kunnen brengen. Daarnaast zijn er ook tools die peilen naar de opvattingen, gevoelens en gedragingen van leraren bij het implementeren en bevorderen van ZRL.

    Voor de leerlingen:

    • vragenlijst: strategieën voor schoolopdrachten
    • vragenlijst: motivatie voor schoolopdrachten
    • vragenlijst: sterktes bij het maken van schoolopdrachten
    • vragenlijst: strategieën voor het leren van teksten
    • vragenlijst: motivatie voor het leren van teksten

    Voor de leraar:

    • vragenlijst: integratie van ZRL in de les
    • vragenlijst: opvattingen over ZRL
    • vragenlijst: gevoel bij ZRL-implementatie in de lespraktijk
    • vragenlijst: competentiegevoel bij ZRL-implementatie
    • infographic: ZRL in de lagere school

    Voor wie?
    Leerlingen en leraren lager onderwijs

     

    Ontwikkeld door
    Amélie Rogiers en Hilde Van Keer in samenwerking met het Departement Onderwijs en Vorming