Home » Voorlezen in (inter-)actie!

Voorlezen in (inter-)actie!

Voorlezen in (inter-)actie!

Silke Vanparys, Eline Decraene en Iris Vansteelandt schreven een artikel voor Leer-Kracht in BASIS, een publicatie van het Christelijk Onderwijzersverbond (COV). Het artikel, getiteld “Voorlezen in (inter-)actie,” neemt je mee op een boeiende reis door de wereld van interactief voorlezen. In het artikel verkennen we de kenmerken van interactief voorlezen en de positieve impact ervan op de taalvaardigheid van kinderen. Door de verhalen tot leven te brengen en een interactieve dimensie toe te voegen, kunnen we de betrokkenheid vergroten en de liefde voor lezen aanwakkeren.

 

In combinatie met een boeiend interview met Astrid Geudens over het creëren van een effectieve leesstart, vormt ons stuk een pedagogisch middenkartern over “lang en gelukkig lezen.” Laat je inspireren om te gaan (voor)lezen!

 

illustratie: Rutger Van Parys